Rabobank-logo verwijderd van Euromast na beëindiging sponsorcontract

Gepubliceerd op 9 juli 2025 om 12:11

Na zestien jaar zijn de drie grote Rabobank-logo's weggehaald van de Euromast in Rotterdam. De logo's, elk acht meter hoog, werden in 2009 op de 185 meter hoge toren geplaatst als onderdeel van een sponsorafspraak tussen Rabobank en de Euromast. Nu die samenwerking is afgelopen, verdwijnt dit herkenbare onderdeel van de Rotterdamse skyline.

Beeld: Jessy/NL nieuws - Tekst: Nieuwsredactie

De werkzaamheden werden 's ochtends vroeg uitgevoerd, tussen 05.00 en 10.00 uur, zodat bezoekers en omwonenden er zo min mogelijk last van hadden. Tegen 10.00 uur waren alle drie de logo’s weggehaald. Hiermee kwam er een einde aan de opvallende samenwerking tussen de bank en de bekende toren.

Voor de vrijgekomen ruimte bovenin de toren is op dit moment geen nieuwe reclame gepland. De organisatie staat wel open voor nieuwe ideeën, zolang deze passen bij het monument en de omgeving.

De Euromast blijft gewoon open voor bezoekers tijdens de afrondende werkzaamheden. Parkeren kan ook nog steeds in de buurt, al kunnen er kleine aanpassingen zijn voor leveranciers en technische diensten.

Nu de logo’s weg zijn, ziet de toren er voor het eerst in jaren anders uit. Voor veel Rotterdammers en toeristen was de Euromast met de Rabobank-logo’s een vertrouwd beeld. Sinds 2009 was dit een vast onderdeel van de skyline van Rotterdam, maar nu krijgt de stad een iets ander aanzicht.